teleconverse

Dienstverlener slaat vleugels uit in Hoeselt

TeleConverse, een contactcenter uit Tongeren, is eerder deze week verhuisd naar een nieuwe locatie in Hoeselt. Het snelgroeiende dienstenbedrijf van CEO Sami Bentaya kampte door een stijging van 2 naar 20 mensen in 2 jaar tijd, met acuut plaatsgebrek.

TeleConverse werd in 2019 opgericht door Sami Bentaya. “Aanvankelijk deden we alleen outbound calls, maar daar is nadien ook inbound bijgekomen. We richten ons zowel tot de B2B-markt als tot de particuliere consumenten. Vooral voor de bediening van die laatste groep is er tijdens de coronacrisis veel werk bijgekomen. We hadden bovendien het geluk om de voorbije maanden heel goede medewerkers te kunnen aantrekken. Veel nieuwkomers in het vak werden technisch werkloos, bijvoorbeeld omdat ze normaal gezien in de horeca werken, en boden zich bij ons aan voor telefonische dienstverlening. Die instroom van sterke collega’s heeft mee gezorgd voor de boost van TeleConverse.”

En zo groeide het team van 2 naar 20 mensen. “Vanzelfsprekend werd ons kantoor veel te klein”, aldus nog Sami Bentaya. “In Hoeselt, bij het WPC van Philippe Jorissen, hebben we een nieuwe locatie gevonden. Met een oppervlakte van 250 m2 is er nog ruimte voor uitbreiding. En dat is nodig, want we zoeken momenteel nog 10 extra collega’s. Nu de technische werkloosheid in heel wat sectoren op zijn einde loopt, steekt de uitdaging om goede krachten te vinden opnieuw de kop op. Maar we blijven vastberaden om ons groeiparcours onverminderd verder te zetten.”

TeleConverse is maandag pas verhuisd naar de nieuwe stek. “We voelen ons hier al prima thuis”, besluit de zaakvoerder.