Dignify werd opgericht in 2018 opgericht met specialisatie in marketingautomatisering. Het wil zeggen dat slimme software wordt ingezet om automatisch marketingcampagnes op te zetten via e-mail en andere kanalen als Whatsapp of sms. Bovendien biedt de technologie van Dignify CRM-ondersteuning aan pakketten als Salesforce, Adobe of Selligent. De toepassingen hebben veel aandacht voor klantenservice. Zo worden klanten van webshops bijvoorbeeld, automatisch door Dignify-software gecontacteerd om een review achter te laten of andere bemerkingen door te geven. Alle output van de campagnes en klantencontacten wordt in overzichtelijke rapporten bezorgd, zodat op basis hiervan nieuwe marketing- en salesacties kunnen opgezet worden. Het komt er op neer dat marketeers een aanzienlijke brok van hun takenpakket door deze technologie kunnen automatiseren. De klanten van Dignify zijn middelgrote bedrijven en organisaties in heel Europa.
En dat klantenbestand neemt al sinds de oprichting elk jaar pijlsnel toe. Na de eerste vestiging in het Genkse Thor Park, moest het bedrijf al snel uitwijken naar C-mine Crib. In 2021 werd Dignify, toen 15 mensen sterk, overgenomen door investeerders Down2Earth Capital (Ivo Marechal) en Quanteus Group. Samen met 4 andere complementaire bedrijven werd het Genkse bureau ondergebracht bij een nieuwe, geïntegreerde groep: Customer Collective. Dit weliswaar met behoud van hun naam en eigenheid. Intussen bleven het aantal opdrachten en medewerkers spectaculair groeien. Met wederom plaatsgebrek tot gevolg…
En dus moest Dignify onlangs op zoek naar een nieuwe uitvalsbasis. Die werd enkele honderden meters verderop gevonden in een modern kantoorgebouw op C-mine, waar onder meer ook decorbouwer Deusjevoo, marketingbureau Yungoo en inrichter Upspace zijn gevestigd. De 35 medewerkers zijn intussen goed en wel geïnstalleerd. De aankleding en inrichting dient nog gefinaliseerd te worden vooraleer de officiële opening plaatsvindt. Het nieuwe pand is ‘op de groei’ gekozen. “We hebben dit jaar al 6 nieuwe medewerkers aangeworven”, zeggen Martijn Knoops en Wim Van Campenhout, die vandaag Dignify operationeel aansturen, samen met oprichters Marco Piombo, Thomas Dreezen en Jimmy Guaracci. “Het doel is om over drie jaar te evolueren naar een 60-tal mensen. Dat is zeker haalbaar als we de huidige groeicurve kunnen aanhouden. Met de ontwikkeling van nieuwe tools en koppelingen kunnen we nog een veel breder publiek aanspreken. Met de uitbreiding van ons aanbod, infrastructuur, team en management zijn we goed gewapend om de toekomst positief tegemoet te zien.”