Banner_contentdossier_1_Kingfisher

demarketingafdeling verdwijnt, Kingfisher marketing verschijnt

Marketingbureau demarketingafdeling krijgt in de toekomst de naam Kingfisher marketing. In 2009 richtte zaakvoerster Tamara Bergmans het bureau op: “Doorheen de jaren zijn we geëvolueerd van klein marketingbureau tot allround marketingcommunicatiebureau met internationale ambities. De naamsverandering weerspiegelt onze visie en de richting die we in de toekomst willen uitgaan. Welke richting dat is? Uitgroeien tot (inter)nationale speler!”

Na enkele brainstormsessies koos het bedrijf voor de naam Kingfisher marketing. “Het logo hebben we bewust behouden, zo verliezen we onze herkenbaarheid niet”, vertelt Tamara. “Onze baseline is ‘solid marketing’ wat dan weer sterk omvat waar we voor staan. We gaan strategisch te werk en fladderen vooral niet rond. We brengen in kaart hoe we de juiste vis in de juiste vijver kunnen vangen voor iedere organisatie”, klinkt het verder.

De ijsvogel

“Het uiterlijk en de jacht van de ijsvogel, a.k.a. de Kingfisher, reflecteert onze manier van werken”, zegt Tamara.

  1. Ogen: De ijsvogel heeft een zeer scherp gezichtsvermogen en kan ieder oog afzonderlijk gebruiken. Ook wij gaan, net zoals de ijsvogel, erg doordacht te werk. We beginnen ons werk met een grondige analyse, zodat we nooit onze focus verliezen.
  2. Snavel: De lange dolkvormige snavel zorgt ervoor dat de ijsvogel zijn vis vangt én vasthoudt. Altijd raak dus. Ook wij handelen zo: enkel oprechte en duidelijke communicatie.
  3. Vleugels: De ijsvogel maakt een snelle rechte vlucht naar beneden. Ook wij gaan recht op ons doel af en winden er vooral geen doekjes om. We werken liever met een sterk en onderbouwd eindresultaat. Daarbij nemen we iedere klant met veel zorg onder onze vleugels. Eens je deel uit maakt van de Kingfisher marketing-family, laten we niet snel los!
  4. Poten: Als we ergens in geloven, houden we dat keihard vast. Met de nodige aandacht en voorgaand onderzoek realiseren we ons steeds goed waar we ons in vastbijten.
  5. Uitgebreide kleurenpallet: De verschillende en vooral opvallende kleuren associëren we met de diensten die we in huis hebben. Zowel op vlak van strategie, content, online en grafisch ontwerp.

De toekomst

“Ik zie het als een gestage evolutie, hand in hand met onze klanten”, zegt Tamara. “We gingen van start met het ondersteunen van organisaties die geen marketingafdeling hadden, vandaar de naam. Al snel kwam hier verandering in en ondersteunden we ook bedrijven mét marketingafdeling. Dat is de laatste jaren enkel maar verder geëvolueerd. Ook het team maakte een evolutie door. Momenteel telt het Kingfisher marketing-team 8 personen, met elk hun eigen expertises. Al die stappen hebben ervoor gezorgd dat we ons vandaag de dag een allround marketingcommunicatiebureau noemen. We blijven verder groeien en zetten in op wat bedrijven zoeken.”