Mobile Vikings uit Hasselt reageert veruit het snelst van alle telecomoperatoren op de oproepen die de klantendienst bereiken. Bovendien worden bijna alle meldingen opgelost tijdens het eerste contact.
Dat blijkt uit een onderzoek van het Belgisch Instituut voor Post en Telecommunicatie (BIPT). Dat vergeleek de service van alle operatoren in het land. Het meest opvallend was het verschil in snelheid tussen de welkomstboodschap en het persoonlijk contact met een medewerker. Bij Mobile Vikings is dat gemiddeld 8 seconden. Ter vergelijking: bij Orange (30 sec.), Proximus (36 sec.), Telenet (58 sec.) en Base (77 sec.) gaat het er heel wat trager aan toe. (Steekproef is gebeurd voor de fusie tussen Telenet en Base)
Bovendien scoort de Hasseltse klantendienst bijzonder goed in het aanpakken van de problemen. In 87% van de gevallen is het euvel na het eerste contact verholpen. Op dat vlak scoort alleen Orange beter (93%). Van de grote jongens loopt Telenet daar achter met 68%.
“We investeren bij Mobile Vikings echt in zeer uitgebreide en snelle customer care,” zegt communicatieverantwoordelijke Timothy Schippers. “Dat werpt duidelijk zijn vruchten af.”