Daymaker L en N

Daymaker vertrekt in rotvaart: nieuwe haltes voorbij

Daymaker, de start-up van Lien Verwimp en Nico Mullens die gepersonaliseerde inspiratie biedt aan toeristen en andere reizigers, heeft een jaar na lancering 120.000 gebruikers op de teller, een uitbreiding naar Nederland op de agenda, extern groeikapitaal op zak, én de eerste 2 werknemers in dienst genomen.

Het gaat hard voor Daymaker, het reisplatform dat Lien Verwimp en Nico Mullens een jaar geleden hebben opgericht om de ervaringen en tips van reizigers op een persoonlijke manier te matchen met de interesses van andere vakantiegangers. Een inslaand succes. “We tellen vandaag 120.000 bezoekers en werken met 9 B2B-partners samen, waaronder Terhills, Nordic, Hart Van Limburg, Visit Zuid-Limburg en de Antwerpse Kempen”, vertelt Lien Verwimp. “We tellen vooral Belgische bezoekers, maar heten vanaf nu ook de Nederlandse reiziger welkom. Zo kunnen we de community uitbreiden, maar evenzeer onze B2B-klanten een groter bereik garanderen. We gaan dus actief op zoek gaan naar de content van Belgische én Nederlandse reizigers om toe te voegen aan Daymaker. Zo kunnen we bezoekers aan nog meer relevante resultaten matchen.”

Extern kapitaal
Om hun ambitieuze plannen waar te maken, is Daymaker bezig met een kapitaalronde. De eerste stap daarin is gezet: ze werden eerder dit jaar geselecteerd voor de prestigieuze start-up accelerator Imec.istart. “Dat houdt een kapitaalinjectie van 50.000 euro in, 1-op-1 coaching, workshops en een jaar kantoorruimte in de Corda Incubator”, legt Nico Mullens uit. “Imec.istart is dit jaar verkozen tot de nummer 1 van tech-accelerators in Europa, en heeft een start-up survival rate van 80%. Dat ook zij geloven in ons concept om de manier van reisinspiratie te veranderen, geeft een enorme boost.”

Eerste twee werknemers
Nog meer Daymaker-nieuws: Recent vervoegden twee reisfanaten het team. “Hannah Van Rompaey start als Content Marketing Specialist en zal ervoor zorgen dat de trips van zowel reizigers als bedrijven door de juiste mensen bekeken worden”, aldus Lien. “Als fotografe en met een Travel Award voor Social Post of the Year op zak, is zij de geknipte persoon voor de job.”

Aanwerving twee is Jeroen Peeters. “Na een carrière bij onder andere Visit Limburg en Bioracer gaat de Limburger aan de slag als Business Development Manager bij Daymaker. Hij zal het aanbod per klantensegment scherpstellen en een stevig groeiplan op poten zetten.”

En zo is de trein van Daymaker in ijltempo vertrokken. De startsubsidie van Vlaio, waarover meer in een ander artikel van deze nieuwsbrief, heeft dus zijn impulsen niet gemist.