Cynex, het atypische accountantskantoor uit Hasselt dat vooral inzichtelijk advies geeft op basis van cijfermateriaal, werd zopas uitgeroepen tot winnaar van de Customer Intimacy Award. Het gaat om een prijs, uitgereikt door softwarebedrijf Yuki, die toekomt aan een onderneming die technologie gebruikt om een sterkere relatie met de klant uit te bouwen.
“We zijn ontstaan uit de behoefte van ondernemers om hun cijfers op een aanschouwelijke en begrijpbare manier weer te geven”, aldus Jeroen Meens. “Daarbij geven we gericht advies om de business beter te maken. Het is altijd de filosofie van Cynex geweest om zoveel mogelijk te automatiseren en digitaliseren, zoals het pure cijfer- en rapporteringswerk. Daardoor krijgen onze mensen meer tijd om klanten te gidsen in hun groei.” Het gebruik van Yuki, dat dit proces technologisch ondersteunt, is er slechts één voorbeeld van.
Dat de strategie werkt, bewijst de groei van Cynex. “Met de 28 werknemers die we vandaag tellen, spreken we van bijna een verdubbeling in 2 jaar tijd. Dit dankzij nieuwe klanten, maar zeker ook door de appreciatie voor de persoonlijke adviesverlening in mensentaal die wij nastreven. Vandaar allicht ook deze Customer Intimacy Award. Daar zijn we heel trots op, aangezien het een bevestiging is dat we op de juiste weg zitten.”