Cyclis-Productshoot-Jassen-20240320-WEB-007

Cyclis stuurt 20.000 fietsers naar het werk

Cyclis Bike Lease, het Limburgse bedrijf dat zo'n 35.000 fietsen leaset, heeft donderdag de nationale campagne #ikfietsnaarhetwerk op poten gezet. Met ruim 20.000 deelnemers was de actie een groot succes.

Het was al voor de zesde keer dat Cyclis Bike Lease de sensibiliseringsactie opzette om woon-werkverkeer met de fiets te promoten. “Fervente fietsers vinden het leuk dat ze een dag in de bloemetjes worden gezet”, zegt Joep Kempen, oprichter en CEO van Cyclis Bike Lease. “Daarnaast motiveert de campagne niet-fietsers om het die dag eens te proberen. Want wie weet, krijgen ze wel de smaak te pakken en ruilen ze vanaf dan de wagen in voor de fiets.”

Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit, is blij met het initiatief: “Zo’n actie ondersteun ik volledig. Uit onderzoek blijkt dat het fietsaandeel in woon-werkverkeer nog een groot potentieel heeft en dat willen we verder stimuleren via investeringen in veilige en comfortabele fietsverbindingen en via sensibiliseringsacties.”

Bij SKF Logistics in Tongeren werd enthousiast deelgenomen aan de actie. “Van onze 450 werknemers wonen er heel wat binnen een straal van zo’n 15 km. De ideale fietsafstand,” zegt Marijke Vandormael van SKF. “Momenteel leasen dan ook zo’n 1 op 3 collega’s een fiets via Cyclis Bike Lease. Het fietsen zit er goed ingebakken bij ons. Vorig jaar hebben we samen maar liefst 235.000 km bij mekaar gefietst! En ook tijdens de ‘Ik Fiets Naar Het Werk’-dag zijn we weer goed vertegenwoordigd.”

Via de campagne werd bovendien 13.931 euro ingezameld voor een goed doel.