Voor een residentieel bouwproject in Zonhoven heeft softwarehuis Credo (creatief geschreven als Cr3do) een interactieve maquette gemaakt. Potentiële kopers kunnen via een tablet te weten komen welke appartementen in de maquette aan hun gewenste criteria voldoen.
Bouwbedrijf Dethier uit Alken heeft bij dorpsgenoot Credo deze eerste interactieve
maquette besteld. Het is een tool om potentiële klanten meer inzicht te geven in het project. Credo wil hiermee de kloof overbruggen tussen traditionele maquettes enerzijds, en interactieve belevenissen zoals virtual reality anderzijds. “Waar een brochure vroeger al voldoende was, willen klanten nu veel beter en leuker geïnformeerd worden over de woningen die hen interesseren”, zegt Jens Raskin, zaakvoerder van Credo.
Concreet is er in de maquette technologie ingebouwd, die correspondeert met de tablet die de klant vasthoudt. “Zo zie je met één klik bijvoorbeeld welke appartementen verkocht zijn en welke nog te koop zijn, aangezien deze oplichten in de maquette”, vertelt Wouter Vandenneucker, medezaakvoerder en ontwikkelaar van de software. “Op de tablet kan je ook aangeven wat je maximum budget is, hoe groot jouw droomappartement moet zijn en hoeveel slaapkamers je wil. Vervolgens zal het licht aangaan in alle appartementen die aan deze criteria voldoen. Per appartement kan je ook het grondplan opvragen en de geschatte kosten.”
Credo wil op deze technologie verderwerken, en de maquettes nog meer interactief maken. Zo wordt er volop geëxperimenteerd met bewegende onderdelen.
De hippe ontwikkelaar telt 3 jaar na de start nu 10 medewerkers en mikt resoluut op digitale toepassingen voor bouw-kmo’s.