Hars wil jongeren met een beperking de kans geven om hun talenten te laten schitteren door middel van handgemaakte kunstwerken. “Het resultaat is zoveel meer dan alleen een product. Het is een verhaal over inclusie, creativiteit en het zichtbaar maken van deze jongeren en hun bijdrage”, zegt Erik Monard.
Regelmatig worden de kunstwerken via een veiling verkocht. Op de website staat bovendien een ruime keuze aan beschikbare creaties en afgewerkte producten. De opbrengst gaat integraal naar de ondersteuning van de jongeren en de instelling waarin ze verblijven (Sint-Gerardus in Diepenbeek).
Maar: Hars heeft ook formules uitgewerkt waarbij kunst op maat kan gemaakt worden van elk bedrijf. Speciaal voor de eindejaarsperiode, als er unieke relatiegeschenken nodig zijn voor personeel, klanten en leveranciers, werken de mensen met een beperking een voorstel uit naargelang de gewenste branding van het bedrijf. Onder meer JBC en Fryns hebben al een reeks op maat besteld.
Hars nodigt alle andere Limburgse bedrijven uit om het aanbod te ontdekken en als maatschappelijke bijdrage de relatiegeschenken op deze manier aan te kopen.