Creatic_Afbeelding

Creatic & Bubbloo: een bruisende combinatie!

New kid in town: Bubbloo. Oprichters Miek Smeets en ex-winnaar van Parijs-Roubaix Johan Vansummeren bleven in hun zoektocht naar een jacuzzipartner op hun honger zitten en besloten dan maar zelf actie te ondernemen. Hoewel de onderneming nog maar net is opgestart, duikt ze nu al overal op. En daar steekt Creatic voor iets tussen. Een strategisch marketingplan waaruit de volledige branding en digitale uitrol uit voort kwam, komt van deze creatievelingen uit Pelt.

Te groot, te duur of te hard op luxe gericht. Een toegankelijk, comfortabel model met een leuk design ontbrak, en al zeker in combinatie met een persoonlijke service. En zo riepen Miek en Johan Bubbloo in het leven.

“Met Bubbloo bieden we kwaliteitsvolle, energiezuinige jacuzzi’s aan en laten we klanten genieten van een persoonlijke service in onze belevingstuinen in Lommel en Hamont-Achel. Daar krijgen ze informatie en kunnen ze diverse modellen bekijken, maar vooral ook zelf beleven met een glaasje in de hand”, vertelt het duo. “Ook op de projectmarkt profileren we ons als partner van tuinaannemers en projectontwikkelaars.”

Marketingaanpak met een gouden randje

Maar een zaak opstarten, vraagt om een strategische marketingaanpak. Daarvoor kwamen Miek en Johan via bevriende ondernemers bij Creatic terecht. Het resultaat: een volledige merkuitstraling met een gouden randje, nieuwe brand, website, aantrekkelijk foto- en videomateriaal en een masterplan om de meest interessante marketingkanalen maximaal in te zetten.

“De wisselwerking was een uitgesproken troef: zij stonden open voor onze ideeën en gaven overal professionele feedback op. Op die manier konden we wensen en realiteit strategisch mooi op elkaar afstemmen”, vertelt Johan. “De kunst is ook om creatief uit de hoek te komen in een digitale wereld waarin we overspoeld worden met nieuwigheden. Daar is Creatic helemaal in geslaagd.”

Sterk uit de startblokken

Voor ondernemingen – zeker startende – is de drempel om een extern bureau in te schakelen vaak hoog. Ook Bubbloo maakte even de bedenking: uitbesteden of niet? Die twijfel is nu helemaal van de baan.

“Uiteraard hebben we overwogen om zelf een aantal communicatiezaken aan te pakken, maar al snel maakten we de reflex dat dit niet onze specialisatie is. We zouden er dagen of weken aan verkwanselen zonder het gewenste resultaat te bekomen”, vertelt Miek. “Het was dan ook snel duidelijk: deze samenwerking laat ons nu toe om meteen sterk uit de startblokken te schieten en van bij het begin een onuitwisbare indruk na te laten.”

De samenwerking smaakt alvast naar meer, want ook na de lancering blijft Creatic ondersteuning bieden met online campagnes.

Creatic maakt lokale ondernemingen online succesvol.