niels kelchtermans

Corona blijkt zegen voor start-up HiTribe

HiTribe, een platform dat werd opgericht om de interne communicatie tussen collega's te vergemakkelijken, is in ijltempo gegroeid naar 7.500 gebruikers. "De forse toename van het aantal thuiswerkers speelt daar uiteraard een belangrijke rol in", zegt Niels Kelchtermans van HiTribe. "De noodzaak om vlot met elkaar te communiceren is tijdens de coronacrisis pijnlijk duidelijk geworden."

Dit jaar alleen is het aantal gebruikers van de HiTribe-app gestegen van 3.000 naar 7.500 werknemers. Het aantal bedrijven dat er de intern communicatie mee verzorgt, bedraagt nu 50, verspreid over België en Nederland.

“De toename van decentraal werken maakt dat bedrijven op zoek gaan naar manieren om te blijven communiceren met hun medewerkers”, vertelt Niels Kelchtermans, interne communicatiespecialist bij HiTribe. “Wie thuis werkt, is minder op de hoogte van wat er leeft in het bedrijf. Ze missen de praatjes met hun collega’s en plooien terug op zichzelf, waardoor de betrokkenheid dreigt achteruit te gaan. Met HiTribe proberen we net daar het verschil te maken, door iedereen onderling te verbinden.”

HiTribe breidt intussen het platform verder uit. “We investeerden eerder dit jaar al in digital signage, waarmee de interface van HiTribe kan getoond worden op beeldschermen op de werkvloer. Ondertussen blijven er nieuwe functies bijkomen, steeds in co-creatie met de klant. Daarnaast kijken we uit naar versterking van ons team. Na de vliegende start van HiTribe en de steile ambities, gaan we extra mankracht goed kunnen gebruiken.”