Wat moet een mens al doen om de aandacht van potentieel talent te trekken? Victus Sales, het snelgroeiende callcenter voor B2B-prospectie, heeft op een creatieve manier zijn eieren in de korf van de Rode Duivels gelegd. Of beter: van het hele Festival da Copa, dat ter gelegenheid van het EK in Duitsland op het Dusartplein alle voetbalfans in de watten legt.
“Om in de kijker te lopen bij de duizenden bezoekers in het fandorp hebben enkele leuke activaties opgezet”, zegt Sam Brems, salesmanager bij Victus. “Zo organiseren we een wedstrijd waar prijzen zoals de nieuwste Iphone, BBQ en weekendje weg kunnen gewonnen worden. De (plat-Genkse) komiek Benjamin Tonon zorgt voor animo via een reclamevideo voor en na de match.”
Victus heeft op het Festival da Copa ook een fotowall geïnstalleerd en deelt 2.000 gigantische ‘cheering-sticks’ uit.
“Naambekendheid genereren en op een ludieke manier mensen overtuigen om onze vacatures te bestuderen: dat zijn de doelstellingen van deze marketingactie”, zegt zaakvoerder Tasso Limneos. “Commercieel talent zit verscholen in heel diverse profielen. Door ons te linken aan een populair evenement voor het grote publiek, met bovendien gemeenschappelijke doelstellingen en waarden als teamspirit, sportiviteit en overwinning, lopen we ongetwijfeld in de kijker. Als onze Rode Duivels nog wat beter willen presteren, dan gaan we samen mee tot de finale!”