Daymaker werd zo’n twee jaar geleden gelanceerd als oplossing voor mensen die uren spenderen aan het zoeken naar nuttig reisadvies. “Wie boeiende tips wil verzamelen over zijn volgende bestemming, moet urenlang het internet afschuimen en komt dan nog vaak bij heel algemene informatie terecht”, herinnert Lien Verwimp zich. “Daarom richtten we Daymaker op, een sociaal platform waar iedereen zijn reistips met de wereld kan delen. Honderden content creators, dus geen influencers maar ‘gewone’ reislustigen, posten hun reisverhalen, foto’s en video’s op Daymaker. Door middel van een unieke technologie worden de gebruikers vervolgens gematcht met de tips en andere info van gelijkgestemde reizigers, zodat je snel en efficiënt de échte weetjes ontdekt die bij jou passen.”
Die aanpak viel direct in de smaak. Op twee jaar tijd telt het platform al 400.000 (be)zoekende reizigers. En dat is bij Connections niet onopgemerkt gebleven. CEO en eigenaar van Connections, Ronny Bayens, zag er meteen de waarde ervan in. “Als klantgedreven reisorganisatie past dit perfect bij ons merkimago. De unieke content die hun community produceert bezorgt ons daarbovenop een hogere conversie op campagnes.” Voldoende basis om een strategische samenwerking aan te gaan met Daymaker.
De middelen die Connections voor de aandelen inbrengt, zullen volgens Lien Verwimp nuttig worden besteed. “We gaan enerzijds investeren in de uitbouw van de community en anderzijds in de verdere technologische ontwikkeling van het platform”, zegt ze. “Zo staan er ook een app en uniek loyalty-systeem op de planning.” En zo loopt de reis van Daymaker verder, nieuwe avonturen tegemoet…