gazelle expliciet

Communicatiebureau adopteert gazelle uit Planckendael

Het Hasseltse communicatiebureau Expliciet pakt uit met een stunt. Het team van zaakvoerders Maarten Princen en Jan Martens gaat bezoekers van de zoo in Planckendael aanmoedigen om een welbepaalde gazelle in het park te gaan groeten. Het dier is door Expliciet geadopteerd en symboliseert de onderscheiding die ze zopas mochten ontvangen als Trends Gazelle.

De prijs als Gazelle gaat jaarlijks naar bedrijven die snel groeien. Per provincie wordt er in diverse categorieën, een lange lijst opgemaakt. Daarbij ook communicatiebureau Expliciet, dat de afgelopen jaren telkens 7 tot 8 nieuwe mensen mocht verwelkomen. “Na een brainstorm over een leuke manier om die onderscheiding te vieren, zijn we uitgekomen bij de adoptie van een echte gazelle”, vertellen Jan en Maarten. “Wij naar Planckendael gebeld, en daar hebben we toch even moeten onderhandelen…”

Expliciet wil meer doen dan gewoon een maandelijks bedrag betalen voor het dier. “Zoals het een communicatiebureau betaamt, gaan we dat beestje maximaal in de schijnwerpers zetten”, aldus de zaakvoerders. “Met een originele campagne willen we een ‘sterk merk’ maken van onze gazelle. Zij moet dé ster van Planckendael worden. Met als uitsmijter een guerrilla-actie in de zoo zelf, waarmee we ter plaatse zoveel mogelijk bezoekers warm willen maken om onze gazelle te bezoeken.”