Jo-Elly glowi poetsbureau

Collega aanbrengen? 1000 euro in de pocket!

Glowi, het bedrijf actief in schoonmaak en hr-diensten (beter gekend van de dienstencheques-tak Het Poetsbureau), zet de grote middelen in om de War for Talent te kunnen winnen. Alle medewerkers die een nieuwe collega aanbrengen, mogen een premie van 1000 euro verwachten. "Het is bovendien een welgekomen koopkrachtverhoging voor onze mensen", aldus CEO Jo Mellemans.

De actie is simpel. Iedere medewerker van de Glowi-groep mag vrienden en kennissen naar een sollicitatiegesprek sturen. Komt het tot een arbeidsovereenkomst, mogen zowel de bestaande als de nieuwe medewerker een premie tot 1000 euro (bruto) op de rekening bijschrijven. “Een bedrag dat kan tellen in crisistijden”, vindt Jo Mellemans. “Tegelijk willen we hiermee ook de koopkracht van de mensen verhogen. Wie erin slaagt om één of meerdere mensen voor te stellen als huishoudhulp, uitzendkracht of bediende, kan zo zijn inkomen fors opwaarderen.”

Voor Glowi is het een opmerkelijke manier om de tientallen vacatures in te vullen. “De schaarste in de arbeidsmarkt treft alle sectoren hard”, aldus Jo Mellemans en Elly Huysmans. “Iedereen vist in dezelfde vijver. En dus moeten wij op een andere manier het verschil maken. Daarom doen we een extra inspanning en deze uitzonderlijke stunt.”