Afgelopen jaar werkte Tuur Roels zich in heel België in de kijker als de eerste Belgische Coca-Cola Light-man. De campagne, uit de koker van het pr-team van RCA Group in Hasselt, viel in de prijzen bij de tweejaarlijkse uitreiking van de IBIS Awards in de categorie ‘Business to Consumer’.
“De Belgische Coca-Cola Light-man is dan ook niet zomaar een model op een plaatje,” legt een trotse Bruno Leyssens uit, partner en afdelingshoofd van RCA pr. “Er ging een nationale verkiezing in verschillende fases aan vooraf, en het initiatief werd via alle mogelijke kanalen onder de aandacht gebracht. Tegelijk was het de bedoeling om Coca Cola Light op de juiste manier te positioneren bij het doelpubliek: speels en een beetje ondeugend. Door middel van tussentijdse persberichten en digitale teasers werd deze verkiezing een nationaal succes.”
Ook de jury was overtuigd door de originele, creatieve en sympathieke invalshoek van de campagne, die gebruik maakte van printmedia, blogs en social media-kanalen om met beperkte middelen de nodige ‘buzz’ te creëren. “Bovendien wist deze campagne niet alleen veel media-aandacht te genereren, maar ook een duidelijke volumegroei voor het merk en dus een uitstekende return on investment,” zegt Laurent Winnock, voorzitter van de jury.