KT-280411-ok-2-300×199-1

Cocomo zet identiteit van 2000 kinderen in de kijker

Uit een onderzoek van werkgeversorganisaties Unizo en VKW Limburg blijkt dat 9 op 10 bedrijven een meerwaarde zien in de samenwerking met het onderwijs. Maar… slechts 3/10 bedrijven is daar momenteel tevreden over. “Er is dus nog veel werk aan de winkel om van elkaar te kunnen leren,” zegt Lut Wyers, creatief directeur van het evenementen- en conceptbureau Cocomo uit Hasselt. “Dat mochten we zopas zelf nog ervaren bij de uitwerking van de nieuwe identiteit voor de KT-Scholengroep in Hasselt. We kregen de opdracht om de beleidsvisie van de 7 lagere scholen in deze groep te vertalen naar een communicatieconcept. En ik moet zeggen dat de visie en de werkwijze van deze mensen een aangename verrassing was, aangezien ook ik het vooroordeel had dat men in het onderwijs totaal geen kaas heeft gegeten van de economische realiteit. Ze besteden in hun beleid juist veel aandacht aan de promotie van ondernemerschap, het ontwikkelen van talenten, enzovoort.”

Het project waarin Cocomo met de KT-Scholengroep samenwerkte, draait rond de uitwerking van de identiteit en beeldvorming van de scholen. “We kozen voor de ontwikkeling van een figuur, KaThee genaamd, die de kernwaarden van de 7 scholen uitstraalt,” vertelt Lut Wyers. “Hier werd dan een heel concept op gebaseerd, met onder meer een event in het Hasseltse stadspark, een eigen liedje, animatie op de speelplaatsen, acties naar leerkrachten en ouders,… kortom, een mooie opdracht voor ons om dit verhaal van a tot z te mogen invullen.”

2000 leerlingen vormen samen de voetafdruk die de identiteit van de scholengroep bepaalt.