Clixxs ambieert via overnames een nationale dekking

Dienstenchequebedrijf Clixxs, een afsplitsing van de uitzendgroep Flexpoint, heeft het geweer geladen om enkele gerichte overnames te doen. “Na de overname van het Waalse Trace is ons aantal huishoudhulpen opgelopen tot bijna 3.000,” zegt zaakvoerder Eric Martens (midden op de foto). “Daarmee is nu het voornaamste gedeelte van Wallonië afgedekt, evenals onze klassieke thuismarkt in Limburg. Ook in Brabant en Antwerpen krijgen we een stevige voet aan de grond. Alleen in Oost- en West-Vlaanderen bevinden zich nog een aantal blinde vlekken, die we spoedig willen aanpakken met enkele overnames. Het is onze ambitie om een nationale speler te worden, wat ons een schaalgrootte geeft die nodig is om in onze sector overeind te blijven.”

clixxs martensAan het rendement wordt eveneens gewerkt door de kosten te verlagen. “De overname van Trace heeft ons enkele schaalvoordelen opgeleverd, aan beide zijden. Wij hebben een aantal systemen van hen overgenomen, en andersom. Nog een grote besparing realiseren we door preventief te werken rond ziekteverzuim.”

Martens heeft nog ambities met Clixxs: “Grote onderscheiding halen, en dit zowel bij onze medewerkers als onze klanten,” zegt hij. “Een uitstekende service bieden en menselijke waarden laten primeren is onze manier om het verschil te maken.”