Ze konden bij elkaar in de klas hebben gezeten, want Cegeka en KRC Genk zijn precies even oud. Elk in hun eigen discipline hebben ze sinds 1988 naam gemaakt in België en Europa, en nu kruisen de wegen opnieuw. Cegeka zal de komende 3 jaar op de broekspijp van Ndongala en co prijken.
“Onze identiteit in Limburg verankeren en ambitie uitstralen op een Europees platform.” Dat zijn de voornaamste redenen waarom Wendy Knaepen, Brand Director van Cegeka, in zee gaat met KRC Genk. “We hebben veel gemeenschappelijk, zoals ons geboortejaar en ons ontstaan uit het reconversieplan na het sluiten van de Limburgse mijnen. We zijn allebei heel geleidelijk vanuit Limburg gegroeid tot ver over de provincie- en landsgrenzen. Bovendien zijn onze ambities gelijklopend. Vandaar de samenwerking.”
Een pluim erbij op de hoed van Stephan Poelmans, commercieel drecteur van KRC Genk: “Cegeka is één van de vlaggenschepen van de Limburgse economie. Schitterend dus dat we hen als partner kunnen verwelkomen. Een samenwerking die meteen zeer vertrouwd aanvoelt, want we delen onze roots. Ondernemen en innoveren, vanuit een familiale en menselijke benadering, dat zit in het DNA van beide. Dit partnership was ‘meant to be’.”