Carglass® Belux heeft in 2017 meer dan een versnelling hoger geschakeld. “Wij schrijven geen nieuw hoofdstuk, maar een nieuw boek”, verduidelijkt CEO Guido De Paepe. Het
Limburgse bedrijf, dat momenteel 35 miljoen euro pompt in een nieuw distributiecentrum in Bilzen, herstelt en vervangt nu ook uw carrosserie. “Wat we nu nodig hebben zijn mensen, mensen en mensen. In totaal zijn wij op zoek naar 250 extra werknemers die willen meeschrijven aan het Carglass®-verhaal”.
Dit jaar heeft Carglass® 30 kaarsjes mogen uitblazen op de verjaardagstaart. Dat heeft de wereldspeler met veel ambitie gevierd. Eind maart kwamen er door de overname van Care Carrosserie België in één klap 15 vestigingen en 380 medewerkers bij. Samen met de 42 glasfilialen in de Belux telt Carglass® nu maar liefst 1.200 werknemers. “Door de overname bieden wij nu voor alle autoruit- en carrosserieschade voor zowel particulieren als bedrijven een multimerkoplossing aan”, luidt het.
Herstellen primeert
Carglass® mag zich dus ook een groot carrosseriebedrijf noemen. Het haalde door de overname 25 jaar expertise in huis en beschikt zelfs over een licentie om herstellingen aan Tesla’s uit te voeren. “Wij brengen nu de formule die we gedurende 30 jaar opgebouwd hebben in de glasindustrie over naar deze nieuwe activiteit. Ook hier geldt het principe om in de eerste plaats herstellingen uit te voeren. Dit doen we in onze Carglass® Carrosserie Express-filialen. Wanneer de schade te groot is, gaan we over naar het vervangen van onderdelen in een van onze 15 carrosserie vestigingen. Het doel is om dat cijfer nog verder op te krikken. Maar het motto blijft: herstellen als het kan, vervangen als het moet”, zegt De Paepe.
Collega’s gezocht
Om die ambitie waar te maken, is Carglass® op korte tijd op zoek naar extra mensen. “We zoeken zowat alle profielen. Niet alleen carrossiers en plaatslagers, maar ook personeel ter ondersteuning en zeker ook voor ons nieuw hoofdkantoor langs de Herkenrodesingel in Hasselt. Vooral het aanbod aan technische profielen is beperkt en daarom zijn wij bezig met de oprichting van een opleidingsinstituut voor onze carrosserie-afdeling. Dat is een formule die werkt, want in Hasselt beschikken wij al over een trainingscenter voor glas”, aldus Guido De Paepe.
Tevreden werknemers = tevreden klanten
Customer delight is een van de kernwoorden bij Carglass®. “Als je tevreden klanten wil, moet je beginnen met tevreden medewerkers”, verduidelijkt HR-directeur Bart Lambrechts. “Daarom betrekken wij onze mensen zoveel mogelijk met onze activiteiten en kijken wat we samen kunnen doen. Onze ambitie is de beste werkplek te creëren waar ze ooit zullen werken. Dat lijkt alvast goed te lukken, want de voorbije jaren eindigden we vijf keer in de top 10 van de Best Workplaces-awards”, klinkt het niet zonder enige terecht trots.
www.carglass.be