Carrosserie13

Carglass® herstelt en vervangt nu ook uw carrosserie

De overbekende jingle ‘Carglass® herstelt, Carglass® vervangt’, heeft er met ‘Carglass® herstelt, Carglass® vervangt: nu ook voor carrosserie’ een broertje bij. De dertigjarige Limburgse speler zet daarmee een belangrijk strategische stap op vlak van diversifiëring. Met Carglass® Carrosserie en Carglass® Carrosserie Express worden dezelfde principes gehanteerd die het bedrijf deden uitgroeien tot een wereldspeler met liefst 1.200 werknemers. “Wij bieden nu voor alle autoruit- en carrosserieschade voor zowel particulieren en bedrijven een multimerkoplossing aan. De klanttevredenheid staat centraal”, zegt sales- en marketingdirecteur Caroline Ameloot.

Eind maart kwam de specialist in schadeherstel CARe Carrosserie onder de vleugel van Carglass®. Het bedrijf zet daarmee zijn expansie verder. “Wij tellen nu 42 glasfilialen in België en twee in Luxemburg. Daar zijn nu nog 15 carrosseriefilialen aan toegevoegd. Onze klanten kunnen rekenen op een nog betere hulp bij autoglas- carrosserieschade, overal in België. Wij zijn blij dat we met CARe door het behoud van personeel veel expertise en specialisme in huis halen. Om nog verder te groeien en het aanbod uit te breiden, zijn wij nog op zoek naar nieuwe medewerkers, zoals ervaren carrossiers. Geïnteresseerden moeten niet aarzelen om zich te melden”, stelt de goedlachse Caroline Ameloot.

Customer delight

Een van de belangrijkste verhalen in het Carglassverhaal is ‘Customer Delight’. “De klantgerichtheid die we in de glasbusiness opgebouwd hebben, willen we nu ook als een saus over de carrosserie-afdeling gieten. Onze sterke punten zijn efficiënte, kwaliteitsvolle service en uitmuntende dienstverlening. Wat kunnen we anders doen? Hoe kunnen wij het proces beter digitaliseren voor de klant? Welke zijn de verwachtingen van de klant mbt vervangend vervoer? Samen met onze tevreden werknemers (al drie keer in tot tien van beste Belgische werkgever) willen we een voortrekkersrol in de autoherstelsector vervullen en op deze en andere vragen een antwoord bieden”, weet Ameloot.

Eerst herstellen

Bij de carrosserieherstellingen wordt de strategie uit de glassector gerespecteerd. “Herstellen als het kan, vervangen als het moet. Hiermee bieden we de klant altijd de snelste, meest kostenefficiënte en de meest milieuvriendelijke oplossing aan. Met Carrosserie Express pakken we de kleinere herstellingen aan die maar enkele uren duren. Carglass® Carrosserie herstelt de grotere schadegevallen. Door een transparante prijszetting komt de klant nooit voor onaangename verrassingen te staan”, besluit Ameloot.

 

www.carglass.be