Glowi-CaptainWork kopie

CaptainWork gekaapt door Glowi

CapatainWork, het digitale marketingbureau dat bedrijven bijstaat in hun employer branding en rekrutering van nieuwe medewerkers, is overgenomen door Glowi, de hr-dienstengroep uit Beringen waar onder meer Het Poetsbureau deel van uitmaakt. De services van CaptainWork zijn een mooie aanvulling voor de uitzend- en rekruteringstak van Glowi, waardoor de match tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt nog beter kan gemaakt worden.

CaptainWork is een jong en dynamische bedrijf dat voor hr-doeleinden een unieke combinatie hanteert van video, onlinemarketing, headhunting, screening en selectie. De onderneming van Dieter Van Esch, Geert Brouwers en Stijn Bonroy (ex-Sterck en Manager Magazines) slaagt erin bedrijven te laten opvallen in een competitieve arbeidsmarkt door het vernieuwend benaderen van employer branding. Met de overname van
CaptainWork versterkt Glowi, de groep rond Jo Mellemans en Elly Huysmans, zijn HR-dienstverlening.

“Dankzij CaptainWork combineren we een klassiek en een innoverend aanwervingsbeleid door de uitdagende arbeidsmarkt anders en beter te benaderen”, legt co-CEO Jo Mellemans van Glowi uit. “We kunnen veel leren van elkaar en samen groeien en verbreden.” De overname is voor Glowi dan ook een volgende stap in de uitbreiding van haar dienstenportfolio en de diversificatie die ze nastreeft. “We blijven trouw aan ons DNA, maar zijn niet blind voor de uitdagingen die we voor ons hebben. Wij weten zeer goed hoe moeilijk het is om alle vacatures ingevuld te krijgen. Met die insteek hebben wij CaptainWork, voorafgaand aan de overnamegesprekken, leren kennen en als toenmalige klant straffe kandidaten gevonden dankzij hun vernieuwende aanpak in digitale marketing en rekrutering.”

“We zijn blij de brede en sterke schouders te voelen van de Glowi-groep”, voegt Dieter Van Esch toe, die ook in de nieuwe constellatie aan boord blijft (Geert Brouwers verbindt zich nog een jaar aan de organisatie, Stijn Bonroy stort zich meteen op nieuwe projecten). “We behouden onze eigenheid, onze naam en onze unieke manier van werken. We zijn bijzonder trots dat we als startup, die de laatste 2,5 jaar een indrukwekkende groei heeft gekend, samen met Glowi nog sneller en beter een revolutie in de sector van werving en selectie kunnen doorzetten. Zelf kijk ik er ook naar uit om mee aan boord te stappen bij het management van Glowi om samen verdere horizonten te ontdekken.”

Beide bedrijven gaan elkaar versterken: “In een zeer krappe arbeidsmarkt is onze innoverende manier van rekruteren een troef die de klanten van Glowi nu ook kunnen aanboren in het dienstenportfolio. Met video en marketing gaan we met de onderneming tot bij de kandidaat en helpen we het bedrijf in hun strategische profilering op de arbeidsmarkt als aantrekkelijke werkgever. De berg komt naar Mozes spreekwoordelijk in plaats van omgekeerd. We nemen nu verder de tijd om alle details goed met elkaar af te stemmen. Aan enthousiasme en goesting alvast geen gebrek”, besluit Van Esch.