Zeker nu Limburg voor zware economische uitdagingen staat, is het hoognodig dat alle neuzen in dezelfde richting staan om welvaart te creëren. Daarom zet VKW Limburg een nieuwe campagne op, die het grote publiek moet duidelijk maken dat alle ondernemende mensen, zowel werkgevers als werknemers, aan dezelfde koord moeten trekken.
Met grote banners langs de invalswegen, tv- en radiospots, online promotie, krantenadvertenties en diverse andere vormen van communicatie zal de positieve boodschap worden verspreid dat iedereen vandaag de handen uit de mouwen moet steken om te werken aan de toekomst. “Ondanks de aangekondigde sluiting van Ford Genk, is het niet allemaal kommer en kwel in deze provincie,” zegt VKW-voorzitter Luc Cardinaels. “Het komt er op aan deze crisis te overwinnen door met vereende krachten de handen uit de mouwen te steken. Als in plaasts van elkaar tegen te werken, iedereen zich inzet om onze bedrijven succesvol te maken, zijn we op de goede weg om de Ford-pil snel te verteren.”
Acht partnerbedrijven, die ook de figuranten voor de campagne leverden (zie foto), en het Limburgse provinciebestuur geven financiële steun aan dit project. Alle andere bedrijven worden uitgenodigd om als ‘ambassadeur’ van de campagne de boodschap mee uit te dragen. Er is ook een wedstrijd aan verbonden. Werknemers van bedrijven kunnen door een leuke foto in te sturen, een ijsjeskar in het bedrijf winnen. Het grote publiek maakt kans op een jaar gratis shoppen bij kledingketen JBC.
Alle info over de campagne staat op de website www.ondernemenversterktlimburg.be.