buzzooka snowballs

Buzzooka koopt sectorgenoot Social Snowballs

Influencer-platform Buzzooka breidt uit. Het bedrijf van Hanne Troonbeeckx koopt het soortgelijke platform Social Snowballs van communicatiebureau Expliciet. “Met deze overname verstevigen we ons positie als marktleider”, vertelt Hanne.

Buzzooka is een matchmaker tussen brands, agencies en influencers. Via hun app en website helpen ze bedrijven om de juiste online ambassadeurs te vinden voor hun marketingscampagnes. “Je kan het vergelijken met Tinder, maar dan tussen campagnes en influencers”, aldus Hanne.

Sneller groeien
“Ook Social Snowballs slaat die brug tussen bedrijven en influencers. Met deze overname versnellen we onze groeiambities. Bovenop onze 3.400 influencers krijgen we er in één klap heel wat influencers bij. Dat zal ons helpen om nog betere en gerichtere campagnes op te zetten.” In één jaar tijd faciliteerde Buzzooka 140 campagnes voor bedrijven als De Bijenkorf, Unilever, Stad Genk, Ellis Gourmet Burger, JBC, ZEB, Sportpaleis, Lignavita,… al dan niet in samenwerking met marketing- en communicatiebureaus.

Social Snowballs is opgericht door Jan Martens en Maarten Princen, zaakvoerders van het Hasseltse communicatiebureau Expliciet. “Social Snowballs is op amper één jaar tijd mooi gegroeid. We kijken trots terug op dit avontuur. En het is natuurlijk een compliment als je product in het vizier komt van de marktleider.”

Buitenlandse ambities

Wat brengt 2019 voor Buzzooka? “Er staan voor de volgende maanden nog verschillende uitbreidingen van het platform op het programma. Na een verstrenging van de toelatingsvoorwaarden voor influencers begin vorige maand, komt er een systeem om samenwerkingen te beoordelen en toekomstige matches op deze manier nog te verbeteren. En door deze overname zijn we gewapend om nog betere matches te faciliteren en om onze groeiambities richting het buitenland te versnellen”, besluit Hanne Troonbeeckx.