Zomerkasteelfeest-0021

Business bekokstoven is beter bij een biertje

Nu de klassieke werkgeversorganisaties in zomermodus opereren, loopt de agenda voor zakelijke ontmoetingen langzaam leeg. Nochtans is niet iedereen gelijktijdig met vakantie. Een aantal organisatoren spelen daar handig op in door een VIP-formule voor zakelijke ontmoetingen aan hun evenement toe te voegen. Slim bekeken, want ervaren netwerkers vinden de informele contacten tijdens een match van KRC Genk, Pukkelpop of de 24-uren van Zolder véél interessanter dan een stijfdeftige receptie.

Komkommertijd: dat geldt niet alleen voor het nieuws (al valt dat nog reuze mee), maar ook voor het netwerkcircuit waar zakelijk Limburg zo aan verknocht is. De afgelopen weken werden de kalenders afgesloten met events die het einde van het werkjaar feestelijk moesten besluiten.

Het is nochtans tijdens de zomermaanden dat heel wat ondernemers nieuwe toekomstplannen smeden en hun strategie op punt zetten. Nieuwe producten, bijkomende afzetmarkten, andere leveranciers… waarom niet? En op die momenten zoeken ze naar partners die hun plannen mee vorm kunnen geven. Uiteraard zijn er contacten van de afgelopen maanden en jaren die dan ’top of mind’ zijn, maar wie op het juiste moment mee aan tafel of aan de toog zit, maakt veel kans om interessante zakelijke opportuniteiten te grijpen.

Vandaar dat ook in de vakantie ondernemers elkaar opzoeken tijdens de meer informele ontmoetingsmomenten. De business-seats van KRC Genk en STVV zijn plaatsen waar een blij weerzien wordt beklonken met een stevige pint. Sinds de aftrap van het nieuwe seizoen geraken ook de cateringdiensten stilaan opgewarmd. Het VIP-gebeuren van grote events is sneller dan ooit uitverkocht. Denk maar aan de 24-uren van Zolder, waar bedrijven als Derdaele+ jaarlijks hun beste klanten en leveranciers in een informele sfeer ontvangen. En ook voor culturele events is de zakelijke belangstelling groot. Concerten in de Trixxo Arena of festivals als Pukkelpop hebben een aanzienlijk VIP-gedeelte waar ‘Bedrijvig Limburg’ de banden aanhaalt.

Zo waren de formules om klanten en leveranciers uit te nodigen voor een totaalpakket op Pukkelpop, vorig jaar helemaal uitverkocht. Een lunch of diner aan tafel, gevolgd door een rondleiding achter de schermen en een hele dag genieten van zonovergoten festivalsfeertje: dat bleek een schot in de roos. Vandaar ook dat de mogelijkheden voor een culinaire VIP-ervaring dit jaar nog werden uitgebreid. Het zijn blijkbaar de enige VIP-formules waar nog enkele tickets voor beschikbaar zijn (Contacteer hiervoor: leen@pukkelpop.be).

En dan is het uitkijken naar de herstart van het nieuwe klassieke netwerkseizoen, te beginnen met het Zomerkasteelfeest van Voka Limburg (in Kasteel Hex). Go out and mingle… de business zal er wel bij varen!