Het waren David Gilis, Philip De Hollogne en voetballer Thomas Buffel die in 2016 de handen in elkaar sloegen voor de oprichting van Buffel Gin, een smaakvolle gin met meerdere varianten. Het ging direct hard voor het Hasseltse ginmerk. De Buffel Gin werd meermaals onderscheiden. De huidige zaakvoerders Buffel en Gilis (De Hollogne stapte eruit in 2022) kiezen nu om de naam Buffel naar de achtergrond te brengen. Op de flessen prijkt voortaan Fabullous als merknaam, weliswaar aangevuld met de verwijzing ‘by Buffel’. De originele smaak van de gin werd niet veranderd, maar de klassiekers van het gamma kregen wel een visuele make-over.
Intussen blijft Fabullous vooral actief als producent van gins en andere spirits voor derden. Op basis van de gewenste stijl (bv. fruitig, kruidig,…) wordt een drank op maat van een bedrijf of horecazaak samengesteld. De klant kiest zelf een naam, type van fles en een grafisch ontwerp. Zo ontstaat een gepersonaliseerd relatiegeschenk of ander, uniek marketingproduct.
Fabullous organiseert overigens ook gin-tastings en andere events in thuisbasis De Stokerij, het restaurant in Hasselt van zaakvoerder Stijn Vankrunkelsven. “Ons team blijft zich inzetten om klanten de beste service en kwaliteit te bieden. Met de nieuwe naam en design gaan we er volop tegenaan”, aldus nog Gilis en Buffel.