kerst warmste week itzu

Budé, Itzu & friends worden week van Warmste Week

Mochten ze in Brugge wat snelheid willen maken met de bouw van hun voetbalstadion, kunnen ze misschien Budé uit Dilsen-Stokkem inschakelen... De Limburgse containerbouwers leveren op 't Zand in Brugge het hele dorp voor De Warmste Week.

Na de editie van 2022 in Hasselt is Budé opnieuw geselecteerd om het dorp voor De Warmste Week op te bouwen. Dat staat deze keer in Brugge. “We gebruiken dezelfde units als vorig jaar, maar het geheel is nu in oppervlakte de helft groter”, aldus Guy Vanstraelen, projectmanager bij Budé. “Achter de schermen krijgen de productie, hospitality en de regie van radio en TV nu ook onderdak. Nieuwigheid is dat de tent van Veldeman boven het podium 5 meter dieper gaat. Dat is nodig omdat er elke avond live-optredens zullen plaatsvinden en er dus meer ruimte nodig is.” (foto onder)

Na het prepareren van de modules in de eigen ateliers was Budé 2 weken in de weer met de opbouw op de site. “Ook logistiek was het een huzarenstukje. Alles moest getransporteerd worden, maar ook afgestemd op de spelers die na ons kwamen: Stageco voor de geluidstorens, PRG voor belichting en Power Shop voor de elektriciteit. Nadien nam Studio Brussel nog 1 week de tijd om alles gezellig in te richten en te testen. Omwille van de speciale locatie, bovenop een ondergrondse parking, werd de drukbelasting berekend en gecheckt door studiebureau Dubimax.”

De Warmste Week is zopas gestart en loopt nog tot en met zondag 24 december. Ook hier in Limburg zijn er diverse bedrijven die voor dit goede doel hun beste beentje voorzetten. Zo wist het personeel van hr-dienstverlener Itzu geld in te zamelen met als stimulans dat de 3 CEO’s in een ludieke kerst-outfit naar het personeelsfeest zouden komen. Louis Kemps, Koen Janssen en Luc Lormans kwamen hun belofte na… (foto boven).

Nog andere voorbeelden van Limburgse bedrijven die toffe initiatieven voor De Warmste Week lanceerden: Proactify (De Warmste Winterbar), Bruno Foodcorner (gratis pizza’s) of Pieter Gregoire Media (kerstkaartjes). We vermelden ook nog graag het grote project van Altrio Thuisverpleging, dat koekjes verkocht voor Kom op tegen Kanker.