CEO Noë Bruno bestuurde donderdag persoonlijk de bulldozer tijdens de sloop van het oude Bruno-tankstation in Pelt. “Dit was een nieuwe ervaring voor mij,” grapte hij. “Het nieuwe pompeneiland is klaar en nu kunnen we beginnen met de bouw van ons grootste en modernste Bruno Service Station. We blijven geloven in de toekomst van het tankstation, mede door de komst van de groene diesel HVO 100.”
Het toekomstige Bruno Service Station in Pelt, met een oppervlakte van 400 m², zal 10 pompen hebben voor diesel, benzine, LPG, AdBlue en de milieuvriendelijke HVO 100-diesel. “Alle pompen zijn uitgerust met dubbele leidingen, zodat ze eenvoudig omgebouwd kunnen worden tot laadpalen voor elektrische voertuigen, waarmee we inspelen op de groeiende vraag naar elektrische mobiliteit”, aldus Bruno.
“Een belangrijke mijlpaal worden de voorzieningen voor de toekomstige openbare laadpalen voor elektrische vrachtwagens en bussen in Noord- Limburg”, aldu nog Noë Bruno. “Zoals eerder aangekondigd, zullen al de Bruno Service Stations tegen eind 2025 voorzien worden van laadpalen. In Pelt komen vier dubbele laadpalen voor elektrische auto’s: twee reguliere van 22 kWh en twee snelladers van 200 kWh. We gaan ook al voorzieningen aanleggen om op termijn superkrachtige opladers te plaatsen voor E-Trucks en elektrische bussen. We zijn kaar voor de toekomst. ”
Ook nog dit: Group Bruno heeft in Pelt ook het aansluitend 9ha grote aspergeveld gekocht. Hier wil men in samenwerking met de gemeente Pelt een grote parking bouwen voor truckers, maar ook zonnepanelen installeren met een capaciteit van 6 Megawatt, om de eigen stroom
op te wekken zodat Bruno Pelt een energieneutraal station wordt.