Lode en Hendrik Essers van Pami in Overpelt hebben een opmerkelijke marketingstunt gelanceerd. Wie het best kan raden hoe snel beide broers samen een bureau kunnen monteren, wint een ‘office make-over’ van 20.000 euro. Ze engageren zich dus persoonlijk om de creatieve campagne van hun onderneming gestalte te geven. “Het is voor ons een leuke manier om onze producten in de kijker te plaatsen”, aldus Lode Essers, ere-voorzitter van VKW Limburg. “We vragen aan de bedrijven om een foto op de campagnewebsite te plaatsen van hun eigen werkomgeving. Vervolgens steken we zelf de handen uit de mouwen om via de schiftingsvraag een winnaar aan te duiden.”
Dat Lode en Hendrik Essers het bureau zelf gaan monteren, is ook een statement naar de opwaardering van technische beroepen. “Als bedrijfsleiders zijn wij zelf voornamelijk bezig met vergaderingen en papierwerk,” zegt Lode Essers nog. “In ons productieproces en bij de service naar de klant zijn echter veel technische vaardigheden nodig waarvoor we een beroep moeten doen op handige vakmensen. Dit zijn kwaliteiten die wij zelf minder hebben, en daarom des te meer waarderen bij andere medewerkers. Vandaar dat het jammer is dat jongeren nog al te vaak deze talenten onderbenut laten en per se willen kiezen voor meer academische opleidingen, terwijl in een moderne maak-economie het zeker zo belangrijk is om handige jongens, én meisjes, alle kansen te geven.”
Bedrijven die zelf een gooi willen doen naar de mooie prijs, kunnen eenvoudig doorklikken op deze link.