De reclamespots voor de nieuwe brillen hebt u beslist al gehoord of gezien. De 3D-sportbrillen, geprint door Materialise uit Leuven, werden eerder door Odette Lunettes gelanceerd op een exclusief event in Antwerpen. Celebrities als Radja Nainggolan, Gilles Van Bouwel, Annouk Matton, Axel Daeselaeire, Clara Cleymans en Steven Van Herrewege liepen langs om de nieuwste creatie te bewonderen.
Wat velen echter niet weten is dat ook de Limburger Bob Geraets mee achter het merk zit. De Breese content-creator is mede-oprichter en verantwoordelijk voor de marketing. Zijn goede vriend Michel Hons, de gekende optieker uit Dilsen-Stokkem, is één van de verdelers van de brillen.
Het product op zich is vrij speciaal. Als basismateriaal voor de 3D-print werd gekozen voor ‘castor beans’, producten van de tropische wonderboom, die ondanks de benaming nochtans geen bonen zijn. Wel Boonen is de ambassadeur van de nieuwe brillen: ex-coureur Tom Boonen. Neem daar nog de 100% Belgische glazen van Tokai bij, en je hebt een volledig recycleerbaar, hoogwaardig designproduct van eigen bodem.
Michel Hons staat te popelen om de futuristische brillen te verdelen. “We gaan altijd op zoek naar nieuwe materialen en exclusieve designs, zeker als ze van Belgische makelij zijn”, zegt hij. “Deze bril van Odette Lunettes past perfect in dit rijtje. We verwachten er dan ook erg veel van”, aldus de zaakvoerder van Optiek Hons.