lareserve yannick

Bouts verkast naar Knokke voor ultieme luxeproject

Yannick Bouts verlaat eind juni Kasteel Ordingen om General Manager te worden van La Réserve in Knokke-Heist. Hij krijgt van eigenaars Bart Versluys en Marc Coucke de opdracht om van La Réserve hét meest prestigieuze hotel van het land te maken. Aan de kok die hij kan inzetten zal het niet liggen: dat wordt driesterrenchef Peter Goossens.

Vijftien maanden in La Butte aux Bois, zes in Château de Vignée en nu twintig in Kasteel van Ordingen: Yannick Bouts heeft enkele stevige opdrachten in absolute luxehotels in recordtempo tot een mooi einde gebracht. De passage bij de familie Sleurs in Kasteel van Ordingen was een voltreffer. Onder zijn leiding kreeg het hotel het kwaliteitslabel vijf sterren en restaurant Aurum by Gary Kirchens een Michelinster. Het historische resort werd ook lid van Relais & Châteaux, een mondiale vereniging van luxehotels en gastronomische restaurants.

“Ik heb ongelooflijk graag gewerkt voor het Kasteel van Ordingen”, benadrukt Yannick Bouts. “Van eigenaar Richard Sleurs, zijn echtgenote Miet en zoon Koen kreeg ik alle vrijheid om projecten in gang te zetten en hun fantastisch domein naar het huidige niveau te brengen. Ik zal hen dan ook altijd dankbaar blijven, dat meen ik oprecht. Daarom geef ik op hun vraag nog wekelijks consult en ga ik zelf op zoek naar een opvolger. Ik vertrek met een dubbel gevoel, maar deze uitdaging kon ik onmogelijk laten liggen.”

De nieuwe uitdaging leidt Yannick Bouts naar La Réserve, één van de meest bekende en toonaangevende luxehotels in België. Eigenaars Bart Versluys en Marc Coucke voeren er op dit ogenblik een totale renovatie door. Ze wisten trouwens Peter Goossens te strikken om de leiding te nemen over het restaurant.

Om alle uitdagingen in het hotel in goede banen te leiden, wordt het dagelijks beleid toevertrouwd aan Yannick Bouts. “Soms komt er een opportuniteit langs die je moet grijpen”, zegt hij daarover. “De ambities liggen geweldig hoog en bij La Réserve mag ik doen waar ik het best in ben: het nastreven van het hoogste kwaliteitsniveau van logies, gastronomie en wellness naar de wensen van de meest veeleisende gast. Ik kan niet wachten om eraan te beginnen.”