MicrosoftTeams-image+(30)

Bockie en RCA met Jamie aan de haal

Bockie De Repper die met accountant Bert op zoek gaat naar zes vergeten btw-bonnetjes in zijn favoriete restaurants... De campagne van het Limburgse bureau RCA leverde niet alleen een leuke video op om het stereotiepe beeld van de boekhouder te doorbreken, maar blijkt ook goed voor de 'Jamie Commercial Collab'. Die award bekroont de beste samenwerking tussen merk en online maker in 2023.

Communicatiebureau RCA zette de samenwerking op tussen Bockie De Repper en acht accountancybureaus: Baker Tilly, BDO, Decupere & Partners, Moore, SBB, Vandelanotte, Van Havermaet en VGD. In de campagne maakt Bockie in persoonlijke video’s en campagnebeelden komaf met het stoffige imago van de accountant, schetst hij het potentieel van de job én maakt hij jongeren warm voor de studierichting.

RCA tekende voor de hele campagne, het digitale communicatieluik, het webplatform en de organisatie van de persconferentie. Ook zes Vlaamse hogescholen en het volwassenonderwijs zetten mee hun schouders onder Accountants Van Morgen. Senior Consultant Evelien Olaerts: “Achter elke straffe ondernemer staat een straffe accountant. Met die insteek lanceerden we de campagne om het beroep aantrekkelijker te maken en de instroom van studenten te verhogen. En niemand beter om jongeren te informeren én te inspireren dan Bockie De Repper. In zijn eigen stijl laat hij je kennismaken met de bijzonder gevarieerde jobinvulling van een accountant vandaag. De Jamie voor Commercial Collab heeft hij dubbel en dik verdiend!”