Golazo uit Beringen, vooral gekend als organisator van grote sportwedstrijden, heeft een belang van 50 procent genomen in Sportizon, een marketingbureau dat via de sport tracht om marketingdoelstellingen (extra sales, naambekendheid, employer branding,…) te realiseren.
In De Tijd vertelt CEO Bob Verbeeck dat hij hiermee terugkeert naar de roots. Golazo is immers ontstaan als sportmarketingbureau. “Er is -naast onze organisatorische kwaliteiten- bij onze klanten nood aan consulting,” aldus Verbeeck. “Daarvoor halen we nu een sterke partner binnen. Wie geld in sportsponsoring stopt, moet voor een ideale ‘return on investment’ voor iedere euro ook 2 euro uitgeven om zijn merk te activeren en te laten begeleiden. In de VS, Groot-Brittannië en Nederland staat men op dat vlak al veel verder.”
De deal houdt ook een versterking in van het organisatorische departement. Sportizon organiseert immers ook een aantal events, zoals mini- en zaalvoetbaltornooien. Een aanbod dat Golazo tot dusver nog niet in portefeuille had.