Het verhaal begint met een digitale agendatool, die Beliën begin dit jaar bestelde bij Appoint. “Het was de bedoeling dat iedereen vanuit zijn luie zetel een afspraak kon maken met onze adviseurs in de toonzaal”, vertelt Geert Winters, marketingcoördinator bij Beliën. “Maar toen kwam Covid-19 en moesten de toonzalen onherroepelijk dicht. Voor ons het signaal om de oplossing te verfijnen tot een nieuwe tool.”
Dat is de Beliën Videocall geworden. “Hiermee wordt de afspraak met onze verkoper opgewaardeerd tot een interactieve videocall”, legt Winters uit. “Op elk moment van de dag kan de klant een virtuele en gepersonaliseerde rondleiding in de showroom krijgen. De adviseur beantwoordt intussen alle vragen en maakt een offerte op maat. Net zoals een écht bezoek, maar dan volledig coronaproof.”
De toepassing trok de aandacht van BMW België, waardoor Appoint de opdracht kreeg om alle BMW-garages in het land uit te rusten met het systeem. Mogelijk volgt nog de implementatie in het buitenland. “Een mooi voorbeeld van een lokaal, vernieuwend Limburgs initiatief dat plots enorme proporties kan aannemen”, besluit Pascal D’Helft van Appoint.