blue zoo uniko

Blue Zoo overgenomen door Unikoo

Acht jaar nadat Kim Castro en Jordy Hex het marketingbureau Blue Zoo oprichtten, besluiten ze nu om de full service dienstverlener Unikoo te vervoegen. “We merken dat groeibedrijven steeds meer op zoek zijn naar een one-stop-shop waar ze met al hun zorgen terecht kunnen. Dankzij Unikoo kunnen wij dit nu ook aanbieden”, aldus Kim. Ann Flipkens, de Noord-Limburgse die aan het roer staat van de Limburgse tak van Unikoo, is verheugd met de toetreding van Blue Zoo.

Blue Zoo is gestart als social media agency pur sang. Waarom trekken jullie nu de kaart van meer uitgebreide dienstverlening?
Kim Castro: “Blue Zoo is begonnen als all-in-one social media agency. Over de jaren heen groeiden we uit tot een succesvol digitaal agency dat verder gaat dan social media alleen. Toch merken we bij onze klanten steeds meer nood aan een nog bredere ondersteuning. Het uitbreiden van onze dienstverlening was dus een logische volgende stap in onze groei, maar dat bleek niet vanzelfsprekend om zelf op te zetten. Daarom gingen we op zoek naar een partner die deze structuur al had, en dat werd Unikoo.”

Ann Flipkens: “Het marketinglandschap verandert, er vindt een schaalvergroting plaats. Nichespelers hebben zeker nog een plek, maar ze krijgen het moeilijker. Heel wat bedrijven willen niet meer op zoek gaan naar een dozijn verschillende partners die ze dan moeten coördineren, maar gaan liever voor een all-in-one oplossing. Door de integratie met Unikoo kan Blue Zoo zijn klanten ontzorgen en nog beter ondersteunen met extra diensten zoals HR, development, finance en administratie; zonder nutteloze overhead.”

Een agency met een klantenportfolio als dat van Blue Zoo zal vast de kandidaat-overnamepartners voor het uitkiezen gehad hebben; waarom viel de keuze uiteindelijk op Unikoo?

Kim Castro: “Wij hebben inderdaad verschillende partijen aangesproken. We kozen uiteindelijk voor Unikoo omdat we voelden dat we dezelfde waarden en normen delen. Bij andere partijen kwam het financiële al snel op tafel, terwijl Unikoo vooral wilde weten waar wij als bedrijf voor stonden. We vonden het bijvoorbeeld belangrijk dat de overnemer ook onze maatschappelijke projecten zou verderzetten. Voor Unikoo leek dat vanzelfsprekend. Menselijkheid is voor ons de belangrijkste waarde en die delen we met Unikoo. Ze werken vanuit een buikgevoel en een match met mensen, maar wel ondersteund door een gestructureerd en matuur bedrijfsbeleid. Die people first mentaliteit gaf voor ons de doorslag.”

Hoe zien jullie de toekomst van Blue Zoo onder de vlag van Unikoo?
Kim Castro: “Blue Zoo heeft een heel specifieke identiteit, die zich vooral uit in hoe we omgaan met mensen, klanten,… Wij willen dat dit voortleeft in Unikoo. Onze klanten zullen kunnen rekenen op continuïteit, met eenzelfde aanpak en werkwijze en dezelfde mensen. Het wordt alleen béter, want ze gaan nog meer en bredere expertise aangeboden krijgen.”

Unikoo komt oorspronkelijk uit Antwerpen, maar doet nu een tweede overname op Limburgse bodem. Vanwaar de interesse in onze provincie?
Ann Flipkens: “3 jaar geleden koos Unikoo bewust voor een vestiging in Limburg naast het hoofdkantoor in Antwerpen. Intussen is deze lokale tak al gegroeid tot een 12-koppig multidisciplinair team met een stevige groeiambitie voor de komende jaren. Unikoo kiest dus ten volle voor lokaliteit. Dankzij de fusie met Blue Zoo versterken wij onze positie als full service partner in Limburg. Onze provincie telt een aantal bruisende hubs als Corda Campus en C-Mine, maar ook sterke groeibedrijven en gevestigde waarden in het ondernemerslandschap. Er gebeurt veel in ondernemend Limburg, en daar willen wij heel graag deel van uitmaken.”