Het menu van McDonalds is intussen bij iedereen meer dan gekend: ham- en kipburgers, frietjes, slaatjes en een selectie van desserts, allemaal à la minute klaargestoomd volgens een efficiënte supply chain. De mondiale fastfoodketen werkt via een systeem van franchisenemers de blinde vlekken in het lokale aanbod weg. Het meest recente voorbeeld van deze operatie is de nieuwe vestiging die donderdag voor het grote publiek de deuren opent op de Maastrichtersteenweg in Berg (Tongeren).
Niet het aanbod maakt dit nieuwe restaurant uniek, wel een aantal andere kenmerken waar An-Sofie Hendrikx en haar team graag mee uitpakken. Zo is er de inrichting van de zaak, die met toetsen van hout en zachte kleuren, een warme gezelligheid uitstraalt. De 147 zitplaatsen binnen worden aangevuld met nog eens 38 stoeltjes op het terras, dat in de winter kan overdekt en verwarmd worden.
Tweede troef die in Tongeren wordt uitgespeeld is de professionele training die de 60 medewerkers hebben gehad en nu ten dienste van de klanten zullen stellen. Punt 3: de diverse duurzaamheidsinitiatieven, zoals de afvalrecyclage, energiebesparing en waterrecuperatie. Afin: komt dat zien, en vooral: komt dat proeven, daar in Tongeren!