Schermafbeelding 2024-08-02 om 09.53.40

Betalen met je handpalm: LRM verstrekt handgeld

Palmki, een op en top Limburgse technologie voor identificatie via je handpalm, heeft vers kapitaal opgehaald om de internationale doorbraak te forceren.

Palmki is een product van Perfect-ID, het bedrijf van Marc Strackx (Hasselt), dat toonaangevende biometrische technologie ontwikkeld om met een scan van je handpalm bijvoorbeeld betalingen te doen of toegang te verlenen tot een event of gebouw.

Marc Strackx: “Het aderpatroon in de handpalm is voor iedereen uniek. Zelfs identieke tweelingen hebben een verschillend patroon. Daarenboven kan het aderpatroon voorlopig niet nagebootst worden, wat wel het geval is bij uitwendige kenmerken, zoals met vingerafdrukken of gezichtsherkenning. Verder is Palmki een zeer hygiënische technologie, want het scannen van de handpalm kan gebeuren zonder effectieve aanraking van de Palmki scanner.”

Ook interessant: de Palmki genereert een zeer snelle authenticatie van meestal binnen één seconde en heeft een foutacceptatiegraad van minder dan 0,00001%.

Een oplossing met potentieel op wereldniveau dus, en daar zijn investeerders uiteraard graag bij. Palmki heeft om de internationale doorbraak te realiseren dan ook extra kapitaal opgehaald bij de bank, bestaande aandeelhouders (waaronder Angelwise, Ismaël Ben-Al-Lal en Frank Staut) en de Limburgse investeringsmaatschappij LRM.

Gunter Plevoets, Head of Corporate Lending bij LRM: “Op enkele jaren tijd legde Marc met Palmki een straf parcours af. Hij wist ook meteen grote bedrijven die enorm veel belang hechten aan veiligheid en GDPR te overtuigen met zijn technologie. Dat toont aan dat ook experts vertrouwen hebben in Palmki én potentieel zien in die technologie. Met LRM stappen we dan ook graag in met kapitaal zodat dit Limburgse bedrijf verder kan groeien in België én Europa.”

Marc Strackx, besluit: “De toetreding van LRM tot het kapitaal is zeer belangrijk voor Perfect-ID. Het geeft ons niet alleen de financiële slagkracht om de innovatie en groei van Palmki verder te stimuleren; het geeft ons ook strategische ondersteuning en vertrouwen naar klanten. Door deze steun kunnen we onze groei versnellen, internationaal uitbreiden en onze positie als marktleider versterken.”