De webshop Kambukka.com, ontwikkeld door Novation uit Houthalen-Helchteren, is op de FeWeb Excellence Awards uitgeroepen tot Webshop of the Year. Een mooie beloning voor zowel klant als leverancier.
Het bedrijf Bibo Brands van Tom Hoogmartens, Stijn en Stan Lowette verdeelt sinds een jaar drinkbekers onder de merknaam Kambukka. Om na de verkoop van (de distributierechten op) Contigo het zelf ontwikkelde gamma in de markt te zetten, klopte Bibo Brands aan bij Novation voor de ontwikkeling van een website met webshop. Het is die creatie die het op de 5de editie van de FeWeb Excellence Awards tot eindlaureaat heeft geschopt.
De webshop is een (Drupal-)platform dat bestaat uit 7 afzonderlijke websites. Ze zijn uniek voor elk land, met telkens een vertrouwelijke betaalomgeving. “Er werd veel aandacht besteed aan de productpagina’s, die een goede gebruikerservaring koppelen aan een conversie-optimalisatie”, aldus Kenny Noten van Novation. “De beschikbare modellen worden optimaal uitgelicht en leiden makkelijk tot een bestelling.”
De webshop laat tevens toe dat Kambukka er makkelijk gerichte marketingacties mee kan opzetten. De jury van de Feweb Excellence Awards was alvast onder de indruk en kende meteen de hoofdprijs toe aan de Houthalense onderneming, die trouwens voor het eerst een inzending voor de onderscheiding had gedaan.