Bert Stas, voormalig stafmedewerker bij Voka Limburg, heeft gekozen om zelf het ondernemerschap een kans te geven. Als communicatiespecialist heeft hij een pers- en PR-bureau opgericht dat de naam Influarté draagt. “Limburgse bedrijven zijn vaak nog te bescheiden”, zegt Stas zijn keuze uit. “Ze werken zo hard, dat ze over het hoofd zien dat er in hun bedrijf heel wat nieuws te rapen valt. Wij willen deze perswaardige verhalen naar de oppervlakte halen en creatief verpakken.”
“PR is een natuurlijk verlengstuk van de uitbouw van persrelaties,” vertelt Patricia Robinne van het Truiense communicatiebureau Idearté, die als vennoot mee instapt in de nieuwe zaak. “Het kost veel moeite om een imago op te bouwen, maar datzelfde imago kan wel in een fractie van een seconde aan diggelen liggen. Bovendien willen we bedrijven die contacten willen leggen met overheden of belangenorganisaties communicatief begegeiden onder de noemer ‘public affairs’.”
Een derde luik waarop Bert Stas en Patricia Robinne zich met Influarté willen richten, is de politiek en de overheid in het algemeen. “Dat kan gaan van de uitwerking van een verkiezingscampagne tot creatieve beleidsinitiatieven of het restylen van de gemeentelijke communicatiekanalen.”