Vele bedrijven doen al eens iets voor het goede doel. Maar Berner Belgium in Lanaken, specialist in bevestigingsmaterialen, gaat nog enkele stappen verder. Samen met de collega’s in Nederland en Luxemburg hebben alle werknemers van Berner al meer dan 41.000 armbandjes verkocht ten voordele van het kinderkankerfonds. Aan 2 euro per stuk betekent dit 82.000 euro in kas… Het bedrijf heeft hiervoor een waslijst van acties opgezet, die vanuit alle interne geledingen ten volle worden gesteund.
Berner koppelt er ook een incentive aan voor het personeel. Zestien collega’s krijgen de kans om de Mont Blanc te gaan beklimmen.
Child Cancer: Just Beat It: zo luidt de campagneslogan van Berner. “Niet alleen willen we op die manier onze bijdrage leveren om kanker bij kinderen te bestrijden,” zegt controller Geert Palmaers bij Berner. “Het gaat ook over het opnemen van uitdagingen, targets behalen en teamspirit bevorderen.”
Het volledige actieprogramma is terug te vinden op een speciale website. Onder meer wielrenner Johan Musseeuw en Virginie Claes hebben als BV hun schouders mee onder het project gezet.
Nog over Berner zelf: het bedrijf stelt in Lanaken zowat 130 mensen tewerk en haalt een omzet van ongeveer 26 miljoen euro. Maar dit ter zijde…