Euro Shoe Group, de schoenenreus uit Beringen van de familie Vanaudenhove, heeft een erg ingrijpend strategisch plan bekendgemaakt. Het nochtans erg gekende merk Shoe Discount zal in de komende maanden verdwijnen en vervangen worden door Bristol, een ander merk uit de Euro Shoe Group. Naast de volledig ombouw van de 134 Shoe Discount-winkels, zal er fors geïnvesteerd worden in 100 nieuwe vestigingen. Daarvan situeren er zich 30 in België (waaronder Sint-Truiden), de rest in Nederland. Het hele plaatje vergt een investering van 40 miljoen euro.
Euro Shoe Group heeft beslist om Shoe Discount in Bristol te veranderen om het nu eenmaal makkelijker is om slechts één merk in de markt te zetten. Bovendien wil het bedrijf meer kleding en accessoires gaan verkopen, waardoor de naam Shoe Discount niet langer de lading dekt.
“We geloven, ondanks de digitalisering (lees: online verkoop), meer dan ooit in onze fysieke filialen en medewerkers,” zegt Kurt Moons, CEO van Euro Shoe Group. “Daarom blijven we inzetten op de opening van nieuwe winkels in de komende 4 tot 5 jaar. We verwaarlozen de webshop zeker niet, maar zien deze eerder als een ondersteuning van de fysieke winkels.”