Dat reisbureau Sunweb door de coronacrisis een valpartij op volle snelheid heeft gemaakt, zal niemand verbazen. Logisch dus dat de Nederlanders vanaf 2021 de stekker uit de sponsoring van hun wielerteam trekken. De leemte wordt ingevuld door chemieconcern DSM (niet de keukenboer) dat ook in Genk een belangrijke vestiging heeft.
Na de bekendmaking van de nieuwe sponsordeal, kondigt Team DSM meteen een samenwerking in Limburg aan. Met Bioracer in Tessenderlo zal worden gewerkt aan maatgerichte, hoogtechnologische wielerkledij. Danny Segers en zijn team mogen zich zelfs technologiepartner van de profploeg noemen.
Bioracer wordt meteen aan het werk gezet. DSM heeft zelf een aantal hoogtechnologische stoffen en materialen ontwikkeld, die Bioracer nu gaat toepassen op het truitje van Tiesj en het broekje van Kelderman of Matthews. Danny Segers, CEO van Bioracer, is vereerd: “De afgelopen 10 jaar hebben we gestreefd naar het continu verbeteren van de aerodynamica van onze wielerkledij. We zijn ervan overtuigd dat onze expertise en die van onze partners, zal leiden tot betere prestaties voor Team DSM.”