Medianeut is de naam van een nieuw bedrijfje, dat met de steun van diverse investeerders (300.000 euro opgehaald), een beloftevol businessplan gaat uitrollen. Vanuit de kantoren op de Corda Campus in Hasselt, worden digitale advertentiemogelijkheden gecreëerd in horecazaken, en later ook op andere locaties.
De jonge ondernemer Dennis Vangeneugden uit Neerpelt is de drijvende kracht achter Medianeut: “Wij hebben een platform ontwikkeld voor realtime-advertising,” legt hij uit. “In de eerste fase krijgen horecazaken krijgen van ons twee gratis tv-schermen en twee gratis spiegels. De uitbater kan een klein gedeelte van de mediaruimte hierop gebruiken voor eigen inhoud, zoals de aankondiging van het dagmenu, het bier van de maand of een bepaald evenement. Het andere gedeelte is bedoeld voor adverteerders, die in realtime commerciële boodschappen kunnen tonen aan de bezoekers van de horecazaak.” Dit houdt in dat adverteerders op ieder tijdstip en vanop iedere locatie hun reclame kunnen aanpassen, o.a. via een handige app. Zo kunnen ze snel inspelen op de actualiteit of bepaalde trends.
Medianeut is ambitieus en wil binnen het jaar het aantal medewerkers opdrijven tot een tiental. Hiervoor werkt het samen met sales- en marketingbureau reShuffle. De technische ondersteuning wordt (onder meer) verzorgd door Appwise. Bij de eerste horecazaken die het nieuwe platform gaan gebruiken, zijn De Gulden Mortier en Tafel Sint-Jan in Herk-de-Stad.