De toestellen staan buiten opgesteld (tussen Corda 2 en 3) en hebben de pretentie om de gebruikers dezelfde ervaring te bieden als een indoor fitness. De leverancier, Fitness Specialist, is de exclusieve verdeler in België en wil meer inzicht krijgen in de voorkeur en prestaties van de lokale consumenten. Welk toestel is het meest populair? Welk wordt het meest gebruikt bij minder goed weer? Hoe lang houden de gebruikers het vol? Wanneer moet het onderhoud worden ingepland? Slimme sensoren die aan de toestellen zijn gekoppeld, zorgen voor de data die potentiële klanten wijzer maken.
Campusdirecteur Raf Degens legt uit: “Op Corda Campus testen we maar al te graag nieuwe initiatieven uit die de werknemers en bedrijven vooruit helpen. Met de lancering van onze Corda Sportlaan, zoals we onze fitnesszone hebben genoemd, stimuleren we in de eerste plaats onze bewoners om actief aan de slag te gaan. Ze kunnen op hun eigen tempo en op eender welk moment sporten, en dat met innovatieve toestellen die voor iedereen gratis toegankelijk zijn.”
Daarnaast werkt Corda Campus ook graag mee aan de testcase. “Onze campus is een broeihaard van innovatie, dus juichen we nieuwe initiatieven in dat verband toe. Door het verzamelen van gegevens te faciliteren, dragen we een steentje bij aan de groeiende kennis over de relatie tussen technologie, gezondheid en een vitale wereld.”