Leen Thys, gekend in ondernemerskringen als PR- en communicatiespecialist, zette nu al voor de derde keer haar schouders onder het VIP-gebeuren op Pukkelpop. Het programma was opgezet voor een niche-publiek van bedrijven en andere groeperingen, die de samenwerking met hun klanten, leveranciers, personeel en andere stakeholders, op een unieke manier wilden bestendigen. “Pukkelpop spreekt spreekt traditioneel een heel brede doelgroep aan, elk met hun eigen voorkeur van beleving. Maar er zijn nog niches. Zo was het bedrijfsleven al langer vragende partij om -net zoals dat bij andere hospitality-events- hun relaties te kunnen uitnodigen op Pukkelpop en hen een unieke, exclusieve ervaring voor te schotelen. Een succes, want op heel korte tijd waren alle beschikbare plaatsen volledig volzet.”
Ondanks de grotere beschikbare ruimte voor dit gebeuren, was de maximale capaciteit van 1.200 plaatsen snel bereikt. De bedrijfsleiders, zelfstandigen en andere genodigden konden er uitgebreid genieten van de signature-dishes van Atelier V (Hasselt). De gamba’s, kreeft, bereidingen op de Ofyr, wijnen van Ranieri, enzovoort, werden geserveerd in buffetvorm of met bediening aan tafel. Het programma bevatte ook een rondleiding achter de schermen én… enkele Japanse wc’s om de beleving verder te maximaliseren.
Pukkelpop zelf is heel blij met de zakelijke belangstelling, maar wijst erop dat het VIP-gedeelte louter een aanvulling is en blijft om ook de belangstellenden van deze nichegroepen een leuke festivalervaring te kunnen aanbieden. Héél véél groter zal de formule dus in de komende jaren allicht niet meer worden.