v-render-3d-2023-homepage_008_wouter kopie

Bedrijf van beeldenmaker maakt grote sprongen

V-Render, het jonge bedrijf van zaakvoerder Wouter Verheyen, heeft in het eerste half jaar al 300 projecten opgeleverd. Het team werd fors uitgebreid en het werk viel internationaal in de prijzen. "Onze keuze voor een bepaalde niche in de markt, is de grootste verklaring voor het succes", aldus Verheyen.

De vennootschap V-Render werd eind december 22 opgericht en ging officieel van start bij het afscheuren van het eerste kalenderblaadje 2023. Wouter Verheyen en zijn team maken renders, 3D-modellen en andere visualisaties van immoprojecten, beursstanden, tv-decors, pop-up zomerbars, tuinontwerpen, prototypes, enzovoort. “We hebben voor de uitwerking een heel bewuste keuze gemaakt om beelden van hoge kwaliteit te maken, maar niet door te gaan tot de hoogst mogelijke scherptegraad. Op die manier leveren we heel goede kwaliteit af en houden we de productietijd én kost binnen de perken. Een combinatie die redelijk uniek is en door onze klanten enorm wordt gewaardeerd.”

De keuze voor deze prijs-kwaliteitverhouding maakt dat V-Render snel groeit. “We hebben in dat half jaar al 300 projecten opgeleverd”, vertelt Wouter Verheyen. “De mond-tot-mondreclame gaat enorm snel. Intussen blijven we ook nieuwe mensen aanwerven, want we willen onze snelheid niet verliezen als troef.” V-Render wil het eerste werkjaar afsluiten met 650 uitgevoerde opdrachten. “Stiekem droom ik zelfs van 750”, aldus de zaakvoerder. “Bovendien zien we dat ook de gemiddelde omvang van de opdrachten toeneemt.”

Dat de start-up goed werk aflevert, is de jury van Lumion niet ontgaan. De leverancier van het programma waar V-Render mee werkt, heeft een visualisatie van de Limburgse onderneming verkozen in de top 5 van beste projecten wereldwijd. “We zijn daar enorm fier op en blij mee”, zegt Wouter Verheyen. “Dat we kunnen wedijveren met de grote jongens die een veelvoud van onze prijzen vragen, wil zeggen dat we heel goed bezig zijn.”

V-Render wil het bereiken van de eerste mijlpaal vieren met een win-actie. “Uit alle offertes die we tot en met 29 juni ontvangen, kiezen we één project dat we gratis gaan uitvoeren”, stelt de zaakvoerder. “Groot, klein, maakt niet uit: we willen één van onze klanten een echt cadeau doen. En uiteraard blijven we ook de rest met de grootste zorg ‘soigneren'”, besluit hij.