Ruim een dag voor de opening van kledingzaak BALR. in Maasmechelen Village stonden er dikke rijen van klanten aan te schuiven. Het hippe merk dat kan rekenen op profvoetballers als investeerders en reclamemarionetten, opende vrijdag een tijdelijke winkel, als eerste in België. Een ongezien succes…
BALR. kent investeerders als (ex-)topvoetballers Demy De Zeeuw, Gregory van der Wiel en Eljero Elia. Collega-vedetten als Kevin De Bruyne en Neymar dragen de collectie regelmatig, en dat legt het merk geen windeieren. Opgestart als een internetwinkel, telt het bedrijf momenteel 6 fysieke vestigingen, met Maasmechelen Village als eerste in België.
Anticiperend op de hype, had het merk donderdag profvoetballers uitgenodigd voor de pre-opening: ex-KRC Genk-spelers Dante Vanzeir en Sandy Walsh (mét liefje) werden tussen het publiek gespot. Daarnaast ook heel wat ‘influencers’ die zich tegen betaling positief uitlaten over het merk op social media.
BALR. start voorlopig als een pop-up tot januari 2020. “We verwachten dat we daarna ons hier permanent zullen vestigen”, aldus het management. “We hebben nu enkele maanden de tijd om alles te bekijken. Maar als ik zie hoe de opening hier onthaald wordt en hoeveel mensen er al stonden te wachten, verwacht ik dat we hier sowieso permanent gaan blijven.”