Plattegrond finaal

Baantje zoeken tussen de beats en burgers

Een heus festival met dj-sets en een box vol attributen die je doen snakken naar Pukkelpop en Tomorrowland... Dat is de creatieve saus die het Limburgse uitzendkantoor Itzu Jobs giet over de virtuele jobmarkt van 19 mei. "Op ons festivalterrein, tussen de tenten en podia, kunnen de bezoekers interessante vacatures ontdekken en zelfs solliciteren", zegt Kristien Moelans van Itzu. "

Itzu Xplore Festival, zo heet het online jobevent dat in de namiddag van 19 mei kan bezocht worden. Wie inlogt kan luisteren naar diverse dj-sets, een hamburger gaan eten of een pintje drinken (20 gelukkigen krijgen een horecabox thuis geleverd). Intussen passeren de bezoekers langs diverse virtuele stands en tenten, waarin per sector (callcenters, horeca, bouw,…) het jobaanbod wordt gegroepeerd. Er staan jobconsulenten ter beschikking, die live de gesprekken met sollicitanten aangaan. Er is -net zoals op Pukkelpop- zelfs een ‘secret cave’ die kan ontdekt worden.

“We staan bekend om onze creatieve en efficiënte aanpak van rekruteringen”, zegt Kristien Moelans, Marketing Manager van Itzu. “Dit festival is daar een perfect voorbeeld van. We bieden mensen echte beleving, terwijl ze ook nog eens belangrijke stappen zetten in hun loopbaan. De fijne, vrijblijvende sfeer die hier omheen hangt, zorgt voor een drempelverlaging om de jobmarkt te verkennen.”

Als festivalgangers mikt het uitzendbedrijf niet alleen op werklozen. “In bepaalde sectoren houdt de tijdelijke werkloosheid al meer dan een jaar aan”, weet Toby Wauters, COO van Itzu Jobs. “Daar zitten heel wat mensen die zo goed als noodgedwongen in een andere richting beginnen kijken om eindelijk weer aan de slag te kunnen. Anderzijds heb je ook een belangrijke groep niet-werkloze werkzoekenden die tijdens de opeenvolgende lockdowns aan het denken gegaan zijn, en hun loopbaan een volledig andere wending willen geven.”

Zich inschrijven voor het festival kan via deze link.