Pop-up stores zijn dé hype in de retail en horecasector. Tijdelijke winkels en restaurants duiken op in het stadscentrum, hetzij om hun concept uit te proberen, hetzij omdat hun aanbod specifiek aan een seizoen is gebonden. Meesurfend op de trend, lanceert Groep Bruyninx nu ook een pop-up store voor auto’s. In hartje Hasselt (Hoogstraat) zullen winkelende klanten van 6 december tot 31 januari kunnen kennismaken met de nieuwe modellen van Peugeot.
Zaakvoerder Pol Bruyninx: “Normaal gezien moeten de mensen naar onze showrooms komen om de voertuigen te bekijken, maar nu kan het uitzonderlijk ook tijdens een leuk dagje shoppen. Naast de expositie van de auto’s, verkopen we er ook Peugeot-gadgets, zoals miniatuur-voertuigen en peper- en zoutmolens.”
Groep Bruyninx, met roots in Hasselt, groeide de afgelopen jaren uit tot een van de grootste autogroepen in Limburg. Het familiebedrijf, onder leiding van de broers Pol en Ward Bruyninx, verkoopt jaarlijks zo’n 5.000 nieuwe wagens en 500 tweedehandswagens van negen verschillende merken.