“De voorbije jaren was er in de luchtvaartsector hoofdzakelijk één duidelijke tendens zichtbaar: deze richting ‘low cost’, vindt Philippe Bodson, CEO van ASL. “Dus minder service, meer passagiers in hetzelfde vliegtuig, het schrappen van zowat alle service aan boord, het betalend maken van alle extra’s, enzovoort. Totaal niet klantvriendelijk. En daarom willen wij helemaal tegen de stroom in roeien. We hebben geïnvesteerd in het tegenovergestelde: een exclusieve vliegervaring met kleinere toestellen en met een topservice, waar alles zowat inbegrepen is in de ticketprijs.”
“Je mag het zien als een ‘semi private jet service’ waar het vertrek en aankomst verlopen via een aparte VIP-terminal”, stelt Bodson. “Onze vliegtuigen werden daarom uitgerust met een ‘corporate class’ uitvoering. Meer bepaald werd alle afwerking in plastic vervangen door hoogwaardige materialen, werd elke stoel voorzien van eigen stroomvoorzieningen voor laptop of smartphone, is de beenruimte een stuk groter dan normaal, zijn de wanden en plafonds afgewerkt met ultra soft leder en ook de tafeltjes en toiletten werden afgewerkt met hoogwaardige materialen.” Tot slot werd er een geluidsisolatie aangebracht waardoor het geluidsniveau in de veel cabine stiller is. “Trouwens: met een configuratie van 10 rijen met 1 stoel links en 2 stoelen rechts, zit je nooit langs een onbekende medepassagier”, weet Bodson. Comfort en een unieke passagierservaring staan centraal in het Fly Executive-concept.”
De Embraer 135 die volgens deze formule wordt ingezet, zal tussen januari en eind maart twee keer per week vanuit Antwerpen naar Innsbruck (en terug) vliegen. Het moet skieërs die van een vleugje luxe houden, een perfect alternatief voor de klassieke lijnvluchten bieden. “Een ideaal eindejaarscadeau”, knipoogt Bodson.